Kongsikan Dokumen anda dengan SCRIBD & slideshare






Bagi anda yang tercari-cari dokumen atau pun slide show yang dikongsikan di internet mungkin anda boleh cari di laman web scribd kerana laman web tersebut mengandungi berjuta-juta dokumen (ebook).Satu laman web yang anda boleh kongsikan pada pengguna internet adalah laman web slideshow ini.Laman ni juga mempunyai berjuta-juta dokumen slide show yang dibuat meggunakan powerpoint atau pun impress.
Setakat ini,scribd.com menerima pelbagai format e-book atau dokumen untuk dimuat-naik ke dalam pangkalan data mereka.Kepada mereka yang mencari e-book atau dokumen juga, mereka hanya perlu taip perkataan tertentu pada ruangan ’search’ yang disediakan.Pada ruangan ‘result’, pilihlah mana-mana tajuk dokumen yang sesuai dan anda dibawa ke muka-surat tertentu.

Apa yang istimewanya dengan scribd.com, apabila anda pergi ke muka-surat tadi.Ia akan terus menayangkan isi-kandungan dokumen tersebut.Secara tidak langsung,anda boleh menentukan dokumen tadi sesuai dengan apa yang anda cari atau tidak.Lihat secara full-screen.

Seperti juga semasa proses ‘upload’ tadi,anda boleh muat-turun dokumen tadi dalam format yang disokong seperti .pdf, .txt, .jpg atau .mp3.

Banyak lagi fungsi yang ditawarkan scribd.com yang pasti menguntungkan anda seperti:

* Browser - cari dokumen melalui populariti atau bahasa.
* Group - “Scribd Groups are a great way to share documents with your friends, school, or organization. They are also great for organizing existing Scribd content. We like to think of a group as a library of documents focused on a particular topic.”
* My docs - jika anda sign-up dengan scribd,ini ialah ‘page profile’ anda.
* Community - Senarai pengguna scribd.com.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

XiMAX HandPhone Jenama buatan Malaysia

FREE Sound Effects

Kongsi fail dengan mudah menggunakan WeTransfer